Alla inlägg under mars 2008

Av Saturnus - 25 mars 2008 19:30

Hur dum får man vara? En knapp vecka har gått sedan jag verkligen lyckats relativt bra med mitt ätande och faktiskt gått ner 2,5 kg. Vad gör jag då? Jo, handlar både godis och en chokladkaka! Chokladkakan är uppäten men tack o lov ligger godiset fortfarande i skåpet. Suget blev för stort men nu efteråt mår jag bara illa för det var så förbaskat äckligt. När ska en idiotisk vana som denna försvinna. Jag fattar att det är äckligt men ändå så handlar jag skiten!!! Blir så urbota förbannad på mig själv! Nej, nu glömmer vi det här eller kommer ihåg och gör inte om rättare sagt. jag ska bli smal och därmed basta!

Längtar efter vår. Vilket förbaskat snöoväder. Måste bara lägga in en bild på min vårliga trädgård och längta ännu mer!

Av Saturnus - 24 mars 2008 22:39

Dagens bästa är definitivt Parlamentet med Björn Gustavsson! Han e bara såå cool! Skrattade gott!

Av Saturnus - 24 mars 2008 18:20

Tack till er som kommenterat! Jag har tydligen inte riktigt fattat hur man svarar på dessa kommentarer men det kommer ska ni se!

Av Saturnus - 24 mars 2008 15:30

Var den där förbannade osten tvungen att ligga på bordet? Jag har lyckats bra i flera dagar nu och osten var så förbaskat god med mitt varma the! Nu har jag redan idag ätit lite mer än vad jag skulle ha gjort hittills idag. Skärpning! Om jag ska gå ner i vikt så måste jag verkligen se till att det inte finns några frestelser hemma! Men hur i hela friden ska det lyckas när man har 4 ungar som vill ha annat än bantande mamma!!! Nej nu blir det inget överflödigt resten av dan. Kanske nån apelsin eller lite keso och hallon. Men absolut inget annat! Inte har jag tagit mig ut på promenad heller men jag har en himla massa bra musik så ett gympapass ska jag nog hinna med ikväll. Det är ganska ironiskt att tjocka jag faktiskt leder gympa! Jag älskar att gå på aerobics och har en förhållandevis bra kondition om man tänker på hur fet jag är. Jag vill gå på allt sådant men hur ska jag lämna två små ensamma hemma? När mina två stora tjejer kommer hem från sin resa så ska det bli motion varje kväll på något sätt!

Inget kan stoppa mig nu!

Av Saturnus - 23 mars 2008 22:20

Den bästa stunden idag var när jag med mina två minsta gick en promenad ner till linbanan. Mycket lek och skoj. Lusten och orken kommer tillbaka!

Av Saturnus - 23 mars 2008 14:49

Har även idag lyckats ta mig ut i solskenet och promenerat i en timma. Helt underbart med sol. Jag har ätit en relativt bra frukost idag. Ja det blev nog en brunch eftersom jag inte vaknade förrän halv elva. Igår var jag så duktig att jag gjorde klart maten för  idag så lite senare blir det kålpudding a la mig. Får se om barnen äter. Jag hoppas det. Nu blir det lite mellis. Frukt, hallon och keso till det. Det är supergott. Vågen visar lite mindre än när jag började min resa mot en smalare framtid. Skönt.

I'll be back!

Av Saturnus - 22 mars 2008 23:49

Dagens absolut bästa händelse är massagen jag fick. Underbart att bli ompysslad! Tack darling!

Av Saturnus - 22 mars 2008 23:38

Dagen har varit bra! Har idag för första gången på länge ätit normalt. Regelbundet och bra mat! Jag är rädd för att när det är dags för studierna att ta vid igen att ätandet ballar ur som vanligt. Jag måste lära mig att äta ordentligt på dagen när jag har mina seminarier och inte sitta och smaska på kvällen då jag är döhungrig! Fan! Jag kan hålla koll på alla möjliga andra saker men att äta regelbundet verkar vara omöjligt när jag pluggar! Ja, som sagt denna dag var bra! Väldigt tacksam för det. Jag hoppas det blir lika bra imorgon. Jag ska definitivt ta en lika lång promenad imorgon. Ska även komma ihåg att ta på mig stegräknaren!

Ovido - Quiz & Flashcards