Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

13 dagar kvar...

Av Saturnus - 26 maj 2008 22:51

...innan jag blir ledig! Känns underbart att tapeterna sitter på plats och att de flesta skåpen er ihopskruvade. Nu ska de bara komma upp på väggan och placeras på plats. Det kan ju bli klurigare än man tror. Bänkskivor och allt är ett trixigt arbete!!!

Idag har jag tagit steget mot ett snyggare liv. Jag har blivit hudvårdskonsulent. Ja, så fort jag betalat den lilla insats det krävdes. Eller insats och insats. Jag får ju produkter som är värda mer än hälften av det jag betalat! Värt vartenda öre! Ni ska veta att jag har fått pigmentfläckar på överläppen och det ser verkligen ut som jag fått mustasch. Nu har jag startat med de nya produkterna och jag ser redan skillnad  i hudens lyster. Helt underbart. Vann föresten ett kitt för händer och fötter. Prövade direkt och föll som en fura. Vilka produkter!!!! Jag ska bli snygg! Tjock och snygg är ju bättre än tjock och ful!!! HahHahaaa! Kanske jag tom får en kick och tar tag i det som jag måste! Men jag har lovat att komma igång med träningen när skolan slutar. Ska bli underbart. Kände idag att jag är bra stressad igen. Känner när jag sätter mig ner och ska ta det lugnt att kroppen reagerar på ett negativt sätt. Måste ta det lugnt. Jag inser att jag måste ta hand om mig själv! Även om jag blivit hudvårdskonsulent är det endast jag som kommer bestämma när, var och hur jag ska jobba med detta. Det ska bli mitt nya liv.

Är på bra humör idag trots all stress. Imorgon inlämning av enskild uppgift! På fredag ska jag ha redovisning på ett par kapitel i en bok (en filosofisk sådan). Nästa tisdag är det tenta i svenska som andra språk (termer och begrepp inom semantik och ordbildning) och dagen efter examination (paruppgift på 5-7 sidor). Utöver detta ska jag jobba de dagar jag inte är på universitetet samt hålla lite koll på vad som händer i mitt kök!! Ser ni hur mycket jag har? Ja, när detta är över ska jag verkligen bara njuta av tillvaron!

 
 
StephanieSZ

StephanieSZ

4 juni 2008 07:16

Hej! Läste att du har blivit en hudvårdskonsult. Hur är det? Vem jobbar du med? Är det bra betalt?
Tacksam för svar! ;)

http://stephaniesz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saturnus - 3 februari 2010 21:59

Ja det har jag lyckats med under tre dagar ! Jag är nöjd med att ha börjat äta lunch och det känns mycket bra! Jag har ochså fått in en lust att promenera till jobbet. Visserligen är det lite jobbigt när man tittar ut och det är halvstorm men jag har...

Av Saturnus - 2 februari 2010 21:14

har inte varit duktig och skrivit som jag hade tänkt. OOOOHH! hAR NU STARTAT MED ISO-DIETEN. eLLER SKA FÖRSÖKA HÅLLA MIG TILL DET TÄNKET SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT. Mitt stora problem enligt min hälsoutvecklare är att jag inte äter regelbundet så det måst...

Av Saturnus - 20 januari 2010 17:32

Har inte mått helt hundra som ni vet. Har inte hunnit med att sitta här vid datorn och skriva heller. Jag har verkligen fokuserat på att må bättre och det har jag gjort. Mått bättre alltså! Jag har en del saker kvar att ta tag i men jag ser framåt. I...

Av Saturnus - 9 januari 2010 00:08

Ja nu har jag varit hos naprapaten och han var verkligen bra! Han hittade två kotor som inte var på rätt plats och dessa korrigerade han och han utförde en del ritualer. På måndag ska jag tillbaka för en omgång till. Det känns bra! I torsdags började...

Av Saturnus - 3 januari 2010 23:27

Kvällen bestod av småätande! Jag blir så arg på mig själv! Min make kör taxi inatt och det är inte så roligt för då drabbas jag av mina begär av allt möjligt. Det är bara att kämpa vidare! Ska alldeles strax gå och lägga mig för jag är trött! Men imo...

Ovido - Quiz & Flashcards