Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Saturnus - 15 februari 2009 21:37

Tre pass idag; promanad, gympa hemma och gympa ikväll! Nu är jag så stel! Jo, jag har stretchat men det hjälper inte så bra! Gympa passet var riktigt kul idag! Får sån energi när jag har bra musik! Vikten neråt och krafterna kommer sakta tillbaka! Skönt! Jo, det är en himla lång väg kvar att gå men det går åt rätt håll iaf.


Är också såå trött! Imorgon är det jobb! Barnen och maken får ligga kvar i sängen när jag ska upp och jobba! Inte så kul men har man ett jobb så har man och det ska jag vara tacksam över! När ja blir anställd på riktigt så kan jag spara ihop flextimmar och vara ledig en hel vecka! Så bra med de där flextimmarna! 40 h sprotlov 40 timmar påsklov! Jag kommer att ha en underbar tid framför mig!


Jo, måste berätta. Min minsting hade i skolan i torsdags elevens val! Hon är sex år och skulle tälja! Det slutade inte så bra! Når jag frågade henne om det sa hon: jag skulle tälja men jag täljde i fingret! Ja det blev ganska djupt! Hon hade inte gråtit alls för hon sa att det inte gjorde ont. Duktig tjej! Däremot hade hon ont senare. Nu verkar det bra iaf. Lite blått här och där men inte ont! Bra att lära sig hantera en kniv mn det går inte alltid bra!


Nu måste jag ta en välbehövlig dusch och sedan förbereda mig för sängen! Måste sova för imorgon har jag tänkt börja gå till jobbet och då måste jag upp tidigare! Det är det värt om vikten börjar röra sig nedåt lite snabbare!


Ha det bäst alla!

Av Saturnus - 15 februari 2009 14:13

Under den tid jag jobbat har vikten sakta men säkert börjat vandra nedåt! Så skönt! Denna vecka har det blivit en promenad hem frå n jobbet (30 min) och två morgonpromenader (40 + 60 min) i helgen och ikväll är det gympa (60 min)! Ja det börjar bli allt mer motion för min del! Från och med imorgon ska jag faktiskt promenera till jobbet!


Nu ska jag gympa lite till Fernando Brito! Har en dvd med fiestagympa! Så kul! Ska se om jag hittar något att lägga in i mitt gympapass! Jag gillar lationomusik så jag kommer igång bra med den dvd:n.


Helgen har varit bra på hemmafronten! Visst får man tjata på barnen så de ska hjälpa till men till slut gör de det!


Barnen har sportlov men jag ska jobba! Tack och lov är maken hemma så han kan vara med barnen! Undrar vad de ska hitta på?!!


Oh, måste berätta att jag och en vän bestämt oss för att ta en weekend i Rom i april-maj! Ska bli underbart! Kanske bli det av ekonomiska skäl London eller Paris istället men det gör inte mig något! (Där har vi boende gratis!!!)


Nej, dags att gympa lite!

Ovido - Quiz & Flashcards