Alla inlägg den 20 juni 2008

Av Saturnus - 20 juni 2008 19:40

Har varit ute med familjen och spelat minigolf. Riktigt trevligt faktiskt. Nu har gubben åkt till jobbet och jag ska spendera kvällen med mina barn. Äldsta är med pojkvännen och den yngsta plågar dem hela tiden och det ska jag lyssna på hela kvällen. Blääääh! Näst äldsta sitter och glor på tv och är så tyst och näst yngsta är ute med kompisarna. Jag sitter vid datorn. Dagen har varit helt ok men nu när jag känner efter känns det som det blir ensamt ikväll. Hade velat ha lite fest eller nåt. Mor och far har åkt till Finland så inte kan man gå dit heller. Tråkigt. Jag borde städa i vardagsrummet men vem vill göra det på midsommarafton? Inte jag iaf. Jag mäste lära mig ta vara på de stunder som är trevliga och faktiskt inse att det inte alltid är roligt och att man kan bara sitta och göra ingenting. Detta är ett av mina stora problem! Jag har så svårt att vara sysslolös. Måste hela tiden tänka på något som ska göras . Vi har med gubben diskuterat eventuell flytt till närmaste större stad för att han jobbar där och jag har inget som håller mig kvar här. Jag har mina studier i den staden och kan säkert få jobb där! Det enda som faktiskt håller mig kvar är mina föräldrar och vi har sagt att så länge som de bor kvar här stannar vi men skulle deflytta till Finland så flyttar vi också ( dock inte till Finland). Hartittat på lite hus men oj oj vad dyra de är. Har sett ett par mycket intressanta hus och lägen men dyyyyyyyyyyrt! Ja, vi får se vart vi hamnar om vi ens hamnar någon annanstans! Jag känner mig faktiskt redo att göra en flytt. Det var helt otänkbart förr.

Ha det gott i midsommar alla!

Ovido - Quiz & Flashcards