Alla inlägg den 1 november 2009

Av Saturnus - 1 november 2009 21:42

Idag har jag spenderat pengar. Stora damen ska äntligen få en ny säng så att minsta damen kan få ärva hennes! Det var verklgien på tiden! Sedan blev det en ny matta till köket och nya julgardiner til köket också! Jag ade velat handla mer men måste tänka på att det snart är jul och det går åt en hel del pengar till jul! Det är alltså dags att börja handla julklappar! Det ska bli roligt iår eftersom jag har ett jobb och en fast inkomst som är det dubla jämfört med förra året!


Var ute på promenad i en timma idag! Det var riktigt underbart att bara gå och lyssna på musik för mig själv. Verkligen välbehövligt! Var även till mama en stund och bubblade!


Har nu varit ledig sen i torsdags och mår helt ok. I torsdags var jag hängig men idag mår jag bra! Tyvärr kan jag inte säga det samma om stora damen! Hon har fått ont i halsen igen och det verkar som halsbölden är på väg tillbaka. Utöver det har hon utslag som kliar! Jag hoppas att hon inte har körtelfeber.  Det är lite samma symptom.Imorgon måste jag ringa öron, näsa , hals igen för att se om de måste titta på halsen! Minstingen ska till tandläkaren och det blir jag som följer med. Imorgon är det också min långa dag på jobbet (till 19.00) Har i alla fall en underbar avslutning på kvällen. Min kära vän kommer och jag får massage! Spikmattan ska jag ju bara ha men tills jag köpt den så får vännen knåda min kropp! Så min ledighet har varit helt ok. Jag har haft lite svårt att vara still men det var något som jag verkligen behövde. Bara varva ner och ta det lugnt! det som jaghar så svårt att göra! det är bara att intalal ssig sjlv att man måste!


Nu är det dags att bara sitta i soffan en stund och sen är det dags för en god natts sömn!


Så god natt alla ni där ute!

Av Saturnus - 1 november 2009 12:42

Jihaaa! 8 kilo har jag tappat på dryga två månader! Jag är superglad. Samtidigt vet jag att det är en lång väg att gå för att nå målet! Men jag är på väg dit! Sakta men säkert! Det som är lite intressant är att jag inte tränat sen i onsdags och ätit lite mer än jag gjort på länge men ändå tappat 2 kilo! Det tycker jag är helt fantastiskt! Så nya tag har jag tagit! Så underbart! Har ju varit lite hängig men känner mig bättre just nu! Morgonen har varit underbar också fast jag städat lite! Bra början på dagen alltså! Nej nu ska jag ut i det kalla vädret och ta mig en lång promenad och bara njuta av ensamheten ett tag.


Bye!

Ovido - Quiz & Flashcards