Alla inlägg den 20 december 2008

Av Saturnus - 20 december 2008 23:52

Spenderade dagen i affärer med mor min. hade lite julklappar kvar att inhandla och nu är det mesta avklarat! Iaf till mina barn! Jag har även idag med barnen tagit fram julgranen och klätt den! Vi har även laggt alla julklappar uner granen för att  jag inte orkar ha de undangömda och mina barn börjar bli stora och förståratt man inte ska pilla på dem. Jo 6-åringen kommenterade detta på det här viset:  Mamma då får du ha koll på mig! Hon erkände därmed att det kunde hända att hon fick för sig att kika på dem lite !!! Ja, ja! Så må det vara men undergranen ska de nu ligga till onsdagen!


Imorgon är det återigen dags att få reda på om det blit g eller u på uppsatsen. Jag har inga stora förhoppningar om att det skulle duga eftersom han var så himla kritisk till vårt arbete! Jag ber er alla att hålla både tummar och tårför mig och min medskribent. det skulle underlåätta en hel del inför julfirandet. Annars har man ju detta hängandes över sig. Vill inte! Åh jag vill veta nu!!! Eller nej för då blir jag så ledsen att jag inte kommer sova!!!

 Om jag inte skriver imorgon har det sin anledning. eller så skriver jag av mig! Beror på vad det står i mailet! grrhhh....????!!!!


I'll be back!

Av Saturnus - 20 december 2008 00:20

Hela veckan har genom syrats av en sorg över att bli underkänd på c-uppsatsen! Vi har nu iaf gjort alla revideringar och har skickat till ordförande igen. han skulle läsa under helgen och sedan skulle vi få svar på det vi ändrat. Underkänd eller Godkänd. Jag är rädd för att det bli underkänd igen. Han var nämligen så tuff! Visst är det bra att bli bättre och tänka till om vad man skrivit och varför. Det förstår jag men jag försår inte att andra som skrivit uppsatser och missat saker får g iaf.  Men nu är det så här. Bara att bita ihop och gå vidare. Nån dag blir det nog godkänt iaf. Eller???


Idag har varit en bra dag om alla andra varit dåliga denna vecka! Har varit och skrivt på papper om anställning. Glad!!! Lönen blev helt ok också!!! 20 timmar undervising och resten rättning och planering. Helt underbart. Även flextid. Kan det bli bättre???Jag är stolt över mig själv. Samtidigt lite pirrigt då jag ska undervisa i eng A och B. Har inte läst så mycket engelska att jag känner mig helt säker på det. Men jag kommer nog att vänja mig!!! Jag ska nu under julen fokusera på att läsa en hel del engelska själv!  Jag vill ju inte vara sämre än eleverna!!! Det som är bra att jag själv genomgått samma kurser på samma skola och kan upplägget. Detta gör saken så mycket enklare!


Ja nu är jag ledig till 7.e januari. Det är helt underbart. Jag hoppas iaf att det blir så. Det kan ju bli bakslag redan på söndag!!!! Men då har vi rätt till en ny ordförande och chans på g igen!!! Jag hoppas verkligen detta snart är över!!!!


Fast ledig förresten! Jag har ju en uppgift till svasen det handlar om performansanalys!!! Men vi är tre i gruppen så det kommer gå bra! Vi ska ju skriva ca 10 sidor tillsammans!! Men som sagt jag är duktig så det kommer jag klara galant!


Jag är fortfarande säker på att jag är duktig trots veckan nederlag!!!


Med den tanken lämnar jag er för idag!

Natti natt!

Ovido - Quiz & Flashcards