Alla inlägg den 19 november 2008

Av Saturnus - 19 november 2008 20:36

Imorgon sker det!! Vi ska träffa handledaren! Då får vi förhoppingsvis konstruktiv kritik så vi kan göra de sista ändringarna! Sedan är det två gånger kvar; en grupphandledning samt preventilering. Sedan sista riktiga ventileringen. Så spännande! Jag hoppas verkligen att vi inte behöver ändra på mycket.


På jobbat går det bra! Både med Sfi och engelskan. Om två veckor ska mina elever på engelskan göra Nationellt prov. Jag vet att det finns de som inte kommer klara det! Jag vet också att det finns två som jag tror komer fixa det! Min uppgift nu är att förbereda dem för hur  nationella prov går till! Jag ska drilla dem på grammatik!!!

Nu ligger min minsting på golvet och gnäller. Hon är trött. Har idag väckt henne 1 timma tidigare för vi hade utvecklingssamtal. Det gick bra. Hon är en duktig skoltjej! Hade samtal med grabben i måndags. Han är också en superduktig kille iskolan. Bra positiv förebild speciellt på gympan. Stolt mamma! Hade även samtal med näst äldsta tjejen idag! Hon är precis som de andra: Superduktig. Läraren undrade om hon verkligen ligger på rätt nivå. Hon kanske borde ha svårare uppgifter. Hon har redan det i många ämnen! Nöjd och glad mamma! Imorgon är det dags för stora tjejens samtal. Hon kämpar verkligen med alla ämnen just nu. Hon har många vg och resten g. Men hon vill ha bättre. Hon vill vara säker på att hon kommer in på det programmet på gymnasiet som hon vill. Jag tror också att pojkvännen är en väldigt positiv förebild för henne. Han är duktig i skolan och han hjälper henne!

Mina barn är like mig när det gäller kskolan. Jag tyckte om att gå i skolan och var duktig. Man får faktiskt säga det!

 Oh! Vet ni?? Jag fick vg på min analys om den burundiska mannen uttal! Jag är så stolt över mig själv. Det var bara jag och en kille till som fick det eftesom vi gjorde uppgiften ensamma. Om man gjorde uppgiften i grupp kunde man bara få g. Jag chansade för jag ville ha vg och min chansning gick hem! Så glad!


Måste nu lägga den nyss gnälliga flickan som nu sitter och busar med storasyster. Oj, nu blev det gnäll igen!


Bye bye!!!

Ovido - Quiz & Flashcards