Alla inlägg den 4 november 2008

Av Saturnus - 4 november 2008 14:54

Nu är det gjort. En timme vandrade jag ute i solskenet! Så skönt och det blev så varmt. Nu fryser jag istället. Har ätit aubergin och tomat med bröd och nu är det dusch som gäller. Duscha i vårt badrum är rena frysupplevelsen. Vårt element är trasigt och vi får ett nytt om ca tre veckor! Hahaaa! Kommer frysa ihjäl innan dess men att frysa bränner visst lite fler kalorier. Någon nytta ska det väl vara att frysa!

Ska sedan åka till universitetet för kvällskursen. Det är idag sista gången och jag har min redovisning. Jag har inte tränat speciellt men det ska gå bra! Hoppas vi får sluta tidigare. Ska svänga förbi skolan där jag lämnat enkäterna och hämta de som är inlämnade. Hoppas det är många! De har till fredag på sig men jag hoppas de flesta redan svarat! Det visar sig. Nej nu in i kylan!! Hualiga!


Bye!


Av Saturnus - 4 november 2008 12:13

Jo jag var inne på hallonpajens blogg och blev så peppad av att se hennes före och efter bilder. Hon har kämpat med sin vikt och lyckats gå ner massor.Grattis till henne! Hon kämpar dock fortfarande med att låta bli all skit som man gärna vill stoppa i sig. Jag har ju lyckats gå ner i vikt en gång. Inte så jag blev smal men smalare än nu. Det som skrämmer mig är att det är så lätt att börja med sina gamla ovanor igen. Det är ju därför jag ser ut som jag gör just nu. Och jag är så himla trött på mig själv. Har jag verkligen ingen karaktär överhuvudtaget??? Jag har nu börjat träna mer regelbundet och försöker äta mindre men mitt problem är att jag kan vara utan att äta och sen vräker jag i mig. Jag har så svårt att haålla regelbundna mattider! Rättare sagt omöjligt.

Jag känner verkligen hur magen vällt ut och jag känner mig så äcklig. Jag måste ta deta ett steg vidare och det ska ske nu. Nya tag får nu bli att jag tar i med hårdhandskarna.

Jag ska bara gå ner. Tack och lov känns det som jag är på rätt väg. Har gått ner 2 kilo av de som smygit sig på under hösten! Nu är det dags att öka farten!

Jag är viktig! Jag är inte så dum att jag ska äta upp mig ännu mer. Jag ska ställa mig vid spegeln varje gång jag känner suget. Vi får se om suget försvinner. Jag ser ju för djälvlig ut.

Hallonpajen! Tack för att du skriver din blogg! Jag ska nu börja läsa den dagligen!

Vet ni? Jag ska ut och gå en promenad!

Hej svejs!

Av Saturnus - 4 november 2008 00:52

Idag (ja just ja kl. är ju över tolv) Jag menar igår gick jag upp 7.30 Fy vad trött jag var. Barnen skulle ju till skolan efter en vecks lov! Jag åkte iväg och tränade en timma! Duktig!!!

Jag har haft min första Sfi-lektion. Det var lite läskigt men så roligt. Jag hade 4 muslimska män som deltagare. Det kan bli häftiga diskussioner under resans gång! De sa att de kommer lära sig mycket svenska och frågade om jag kunde komma på dagarna och undervisa dem! Jag har varit duktig ogen! Pust!

Jag har även nu mitt i natta suttit och skrivit på vår uppsats. Lite i bakgrund samt lite i metod. Jag skrev och skrev men det blev inte fler sidor. Jag vet inte hur jag lyckades. Men vi har kommit så långt med vårt arbete. Duktig!!!

Nu är det bara att få in enkäterna och det sista blir skrivet. Min medskribent har fått i 7 svar och jag har lämnat ut 40 enkäter. Vi får de hur många svar jag får!!! Många hoppas jag!

Näe! Jag måste gå och lägga mig! Imorgon är jag visserligen hemma fram till eftermiddagen. Det är ju den berömda redovisningen imorgon!! Trött!!!

Wish me luck!

Natti natt!

Ovido - Quiz & Flashcards