Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Peppad men rädd!

Av Saturnus - 4 november 2008 12:13

Jo jag var inne på hallonpajens blogg och blev så peppad av att se hennes före och efter bilder. Hon har kämpat med sin vikt och lyckats gå ner massor.Grattis till henne! Hon kämpar dock fortfarande med att låta bli all skit som man gärna vill stoppa i sig. Jag har ju lyckats gå ner i vikt en gång. Inte så jag blev smal men smalare än nu. Det som skrämmer mig är att det är så lätt att börja med sina gamla ovanor igen. Det är ju därför jag ser ut som jag gör just nu. Och jag är så himla trött på mig själv. Har jag verkligen ingen karaktär överhuvudtaget??? Jag har nu börjat träna mer regelbundet och försöker äta mindre men mitt problem är att jag kan vara utan att äta och sen vräker jag i mig. Jag har så svårt att haålla regelbundna mattider! Rättare sagt omöjligt.

Jag känner verkligen hur magen vällt ut och jag känner mig så äcklig. Jag måste ta deta ett steg vidare och det ska ske nu. Nya tag får nu bli att jag tar i med hårdhandskarna.

Jag ska bara gå ner. Tack och lov känns det som jag är på rätt väg. Har gått ner 2 kilo av de som smygit sig på under hösten! Nu är det dags att öka farten!

Jag är viktig! Jag är inte så dum att jag ska äta upp mig ännu mer. Jag ska ställa mig vid spegeln varje gång jag känner suget. Vi får se om suget försvinner. Jag ser ju för djälvlig ut.

Hallonpajen! Tack för att du skriver din blogg! Jag ska nu börja läsa den dagligen!

Vet ni? Jag ska ut och gå en promenad!

Hej svejs!

 
 
camilla

camilla

6 november 2008 10:57

Men vad konstigt....jag är helt säker på att jag var inne här och kommenterade just detta inlägg:)
Jaja jag sa i alla fall att det var roligt att du nämnt mig här på din sida och att det var kul att jag kunde inspirera dig.Ja det var nog igentilgen lite till men nu kommer jag inte ihåg det...hihi
Kram

http://www.hallonpajen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saturnus - 3 februari 2010 21:59

Ja det har jag lyckats med under tre dagar ! Jag är nöjd med att ha börjat äta lunch och det känns mycket bra! Jag har ochså fått in en lust att promenera till jobbet. Visserligen är det lite jobbigt när man tittar ut och det är halvstorm men jag har...

Av Saturnus - 2 februari 2010 21:14

har inte varit duktig och skrivit som jag hade tänkt. OOOOHH! hAR NU STARTAT MED ISO-DIETEN. eLLER SKA FÖRSÖKA HÅLLA MIG TILL DET TÄNKET SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT. Mitt stora problem enligt min hälsoutvecklare är att jag inte äter regelbundet så det måst...

Av Saturnus - 20 januari 2010 17:32

Har inte mått helt hundra som ni vet. Har inte hunnit med att sitta här vid datorn och skriva heller. Jag har verkligen fokuserat på att må bättre och det har jag gjort. Mått bättre alltså! Jag har en del saker kvar att ta tag i men jag ser framåt. I...

Av Saturnus - 9 januari 2010 00:08

Ja nu har jag varit hos naprapaten och han var verkligen bra! Han hittade två kotor som inte var på rätt plats och dessa korrigerade han och han utförde en del ritualer. På måndag ska jag tillbaka för en omgång till. Det känns bra! I torsdags började...

Av Saturnus - 3 januari 2010 23:27

Kvällen bestod av småätande! Jag blir så arg på mig själv! Min make kör taxi inatt och det är inte så roligt för då drabbas jag av mina begär av allt möjligt. Det är bara att kämpa vidare! Ska alldeles strax gå och lägga mig för jag är trött! Men imo...

Ovido - Quiz & Flashcards