Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Saturnus - 2 januari 2009 21:19

Idag skulle vi få besök av en del bekanta som skulle gratta min 12-åring. Igår kväll började grabben spy  och har fortsatt med det under dagen!!! Det blev alltså inget firande idag!!! Tråkigt för min dam. Hon blev iaf glad över presenten, en 13.6 megapixelkamera i rosa!!! Inte ens jag har en kamera!!! Men hon är värd den!!!


Dagen har annars varit ok. Lite tråkigt för jag ville gå ut men mår inte riktigt bra ännu så jag höll mig inne!


Imorgon åker 12-åringen på handbollscup! Ska köra henne till stan klockan 6.15 Inte så kul att gå upp då men måste. Hoppas hon har det bra på resan!! Hon brukar få hemlängtan och bli ledsen och jag hoppas att det inte händer denna gång. Vill inte att hon ska vara ledsen!!


Karln jobbar som vanligt! Inte alls kul!


Jag ska nu sätta mig med H&M- katalogen för ungarna behöver kläder. Har idag rensat de små ungarnas garderober. Oj vad mycket överflödigt som låg där. En massa smått. Nu är det dags att fylla på med nytt och fräscht!


Lite att göra alltså!


Kramisar!

Av Saturnus - 2 januari 2009 00:10

... har nu bytit färg. Har jag otur eller ?? Nu ser det fan grått ut eller grönt!!! Jag vet inte vad jag ska göra nu??? JO, aldrig mer färga håret!!! Jag får vara naturligt råttgärgad!!!


Resaten av dagen gick inte bra med ätandet! Förkylningen gör en lat och karln i huset är alltid lat så han köpte en pizza. Inte så bra för mig!!! Skulle ätit en naturdiet men karaktären är inte den bästa!!! Har inte ätit mycket men fel ändå!!! Hoppas jag mår bättre imorgon så jag kan gå och träna!!! Känner mig lite bättre just nu!!


Snar tär det dags för mig att börja mitt nya jobb. har skickat efter lite nya kläder!!! Ska även i förväg göra en egen grovplanering på de första veckorna så jag inte halkar efter eftersom jag inte är så van!!! Men ju närmare starten jag kommer desto bättre känns det!!!


Har lite kvar på mina studier innan jag kan ta ut min examen men har funderat på att vänta med det tills jag läst klart svasen ( i juni). Vill faktiskt ha med den i min examen. Sedan är det bara för mig att börja betala tillbaka det jag lånat till mina studier!! En hel del men det har verkligen varit värt vart enda öre! Studierna jag gått igenom är nog det bästa jag gjort om man inte räknar med man och barn!!


Klockan har passerat 00.00 och det är min flickas födelsedag! Visserligen föddes hon 23.48 så nästan hela dygnet är kvar innan hon blir 12. Hon väntar sig en rosa kamera i födelsedagspresent och vad jag vet så är det precis det som hon kommer få:karln har köpt en present och säger att det är en sådan!! Hoppas hon blir glad! Min äldsta fyller ju 16 snart och vill ha en bärbar dator!!! Hur ska det gå med det?? Jag vet inte!!! Jag har faktiskt inte råd just nu!


Med dessa tankar lämnar jag datorn för den här gången.

Ovido - Quiz & Flashcards