Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Saturnus - 24 januari 2009 11:36

Jag har upptäckt humor på youtube!!! Oh jag har inte haft tid tidigare men nu så!!! Jag sitter och skrattar som en ... Ja det är så kul! Ett gott skratt förlänger livet. Jag antar att det bara är att skratta på!!! hahaaaaaaaahahaha!


Appråpå livet och skratta! Jag fick ett slags kedjebrev en dag. Den handlade om att man har två val i olika situationer. Antingen att se det positiva i det eller det negativa. Jag har utifrån det brevet tänkt att jag ska ta allt positivt. Då menar kjag inte mord, misshandel och allt lidande i världen utan det som handlar om mig. Exempel ur brevet.


Jag ska vara glad om kläderna är för trånga, det innebär att jag har mat på bordet.


Jag ska vara tacksam för tvätthögen för det betyder att jag har kläder att ta på mig.


Jag ska vara glad att mina barn är hemma fast det gnäller för då är de i alla fall inte på stan och ränner.


Jag ska vara glad trots att parkeringen jag har ligger längst bort för det betyder att jag har råd att ha bil.


Jag skulle kunna fortsätta med hur många exempel som helst men jag tror ni förstår min poäng!!


Ta det till er eller fortsätt se det negativa i allt!

Ovido - Quiz & Flashcards