Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Saturnus - 20 januari 2009 21:23

Den tuffaste på hela veckan! Tre timmar undervisning på morgonen, en halvtimmas rast och tre timmar undervising på eftermiddan. Upp på kontoret och fixa grejerna innan jag snabbt var tvungen att ta mig till universitetet. Kl. halv nio på kvällen var jag hemma. Pust!! Annat blir det imorgon då jag har en lektion på 1.5 timma och resten planering! Skönt iofs att det varierar. Imorgon är det förberedelser och efterarbete som ligger i fokus. Jag har räknat ut att jag har ett 50-tal elevers arbeten att rätta och bedöma. Mycket när man precis börjat. Jag hoppas dock att det kommer gå bra! Det kommer komma dagar då jag tycker det är mycket men det kommer aldrig bli värre än det var på mitt tidigare jobb!


Ett problem jag redan kan känna av är att elever inte är nöjda med ens bedömning. Hur ska man hantera det?? Det är inte lätt. Jag vill inspirera dem till lärande inte sänka dem. Men om eleven tar konstruktiv kritik på fel sätt. Vad gör man då??


Jag har visserligen lärarutbildningen klar men det är nu det riktiga lärandet börjar.


Jag har tappat läsare på min blogg! Kan det bero på att jag är tråkig???


Ha det bäst !!!

Ovido - Quiz & Flashcards