Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Saturnus - 17 oktober 2008 00:32

Fick en kommentar om att jag i min presentation skriver om att det är pinsamt att vara fet antar jag! Kommer inte ihåg exakt vad det står just nu men iaf. Jag skulle vara stolt över mig själv och att vi alla är olika! Jag håller fullständigt med!

J

ag är så stolt över mig själv!!!!

Jag har tagit tag i mitt liv genom att plugga. Jag är ju snart färdig lärare. Jag är gift och har 4 ungar. Det är inte fy skam!!

Jag har varit den blygaste av blyga men nu kan jag stå inför en grupp elever och undervisa! Det spelar ingen roll om de är vuxna eller barn!

Jag har vuxit så enormt mycket under de senaste åren! Och då menar jag inte viktmässigt denna gång. Jag har allt egentligen!!


Sedan är det vikten som jag inte alls är nöjd med! Kommer nog inte vara det innan jag går ner en massa kilon. Och det största skälet är inte att jag ska bli snygg för jag tycker jag är rätt snygg även om jag är rund som få!! Jag vill kunna köpa kläder, jag vill må bra, Jag vill att mina barn ska ha en mamma länge till. Panikångestattackerna i våras finns som en konstant påminnelse om hur rädd jag var att jag skulle dö! Det kommer ibland fortfarande konstiga känslor. Speciellt nu när jag har ganska mycket att göra igen!

Jag vill må bra! Det pinsamma i det hela är därmed att jag inte har kontroll! Och det är ju egentligen inte samma som att det är pinsamt att vara tjock!!!!


Det blev en hel del tankar kring detta och jag blev ganska peppad. Imorgon ska jag ut och gå en promenad med musik i mina öron! Det tycker jag om!


Alla ni unika människor! Ta hand om er! Det är verkligen sant att vi alla är olika och så länge vi själv trivs med oss själva är det mesta ok!


Nu måste jag sova! Imorgon väntar en dag med studier och lite städning.

Sov gott!


Ovido - Quiz & Flashcards