Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Saturnus - 28 oktober 2008 23:00

Oj vad jag har varit aktiv den senaste veskan! Imorse blev det en timmas promenad igen trots att det regnade! Men oj vilken träningsvärk jag har efter simturen igår! Aj, Aj! Benen är lite möra också! Vet inte hur jag ska orka ha mitt pass imorgon men jag är så peppad!

Idag har det varit lite plugg. En sväng till universitetet. Svaskursens första delkurs är inne på sista refrängen och jag har redovisning av min analys nästa tisdag! Jag är nu övertygad om att det kommer gå bra! Lyssnade på tre redovisingar idag och får dessa personer godkänt ska jag ha vg så är det bara! Träffade även min medskribent idag. Vi kikade på olika uppsatser och deras upplägg. Vi tycker och tror att det kommer gå bra för oss! Vi är inte alls oroliga men båda angelägna om att få detta överstökat så fort som möjligt. Vi ska nu på varsitt håll skriva vissa delar och sedan sammanstäälla så det blir bra text. Sedan ska vi analysera vår enkät skriva diskusion samt vårt alurord. Låter hur lätt som helst men det kommer ta lite tid!

Förresten! På måndag börjar jag som Sfi-lärare! Visserligen bara 2.5 timma i veckan men det kommer leda till jobb! Det är jag övertygad om!

NU måste jag analysera klart min invandrares tal. Jag vill ju som sagt ha vg!

God natt mina vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards