Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Saturnus - 22 oktober 2008 21:27

Ni som läser min blogg ofta vet att jag snart är färdig lärare. Vilket för mig är så stort. Idag när jag kom in i mitt klassrum där jag undervisar engelska satt rektorn på en av stolarna. Vi hälsade och han skojade och sa att han skulle nu lära sig engelska. Jag svarade välkommen och förstod att han skojade. Jag trodde han skulle vara med och kolla hur jag sköter mig. Då säger han att han vill prata med mig om min situation. Jag undrade vad han menade men han fortsate med att berätta att en av lärarena ska vara mammaledig och att hon nu var halft sjukskriven. Han ville prata framtiden , vilken utbildning jag har och ville höra sig för om jag är intresserad av arbete. Jag är supernervös för visst vill jag ha jobb. Det känns bara lite pirrigt eftersom jag inte har svenska som ämne. Visserligen har jag mycket grammatik i bagaget men inte litteraturhistorian. Jag skulle nog kunna läsa in mig i ämnet för jag tycker ju om böcker men ändå. Ja vi får se hur det går imorgon för då ska vi träffas!

Jag fick idag inte tag på rektorerna på min valda skola så enkäten får vänta till imorgon. Jag ska gå till skolan och försöka hitta vederbörande. Det flyter alltså på bra för mig just nu! Skönt!

Av Saturnus - 22 oktober 2008 10:15

Hahahahaaaaaaaa! Vet ni? Under natten har jag blivit biten av en galen katt i baken! Helt galen dröm. Det roliga var att när jag öppnade persiennerna i vardagsrummet idag. Då satt det en katt på vår altan och när jag öppnade dörren rörde den sig inte ur fläcken. Inte ville jag gå ut och ta bort den. Kanske den hade bitit mig i baken vem vet????!!!

Av Saturnus - 22 oktober 2008 00:03

jo nu är det natter. Jag sitter fortfarande uppe fast jag borde lagt mig för länge sedan. Jag är inte van att gå upp kl. 6. Trodde jag skulle vara så trött men det är jag inte. Jag kommer däremot vara trött imorgon!

Imorgon måste jag ta kontakt med områdeschefen på skolan. Måste ha tillstånd för att få utföra vår enkät. Hoppas allt går bra nu!

Imorgon är det även undervising i engelska. Det ska bli kul. Jag trivs verkligen som lärare och speciellt för vuxna.

Ovido - Quiz & Flashcards