Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Saturnus - 18 oktober 2008 23:42

Jo nu sover alla barnen och jag är ensam! Så lungt och skönt. Jag älskar mina ungar mer än allt annat på jorden men som jag skrev tidigare så behöver man lite lugn och ro för sig själv!

Har suttit här framför datorn och letat texter som jag kan använda i vår c-uppsats. Det går inte så bra! De flesta böcker jag behöver finns inte på bibliotek i närheten och jag behöver dem nu! Så inget fjärrlån hjälper heller! Har visserligen en hel del material men vill ha lite till! Det kommer att ordna sig men tiden är knapp. Vår enkät är nedskriven nu behövs kanske en eller några fler frågor samt vår handledares godkännande innan vi skickar ut den. Efter det är det bara att sammanställa allt och skriva resultat och diskussion. Självklart måste metodavsnittet putsas till. Vi har redan en hel del när det gäller metod. Vi har inte legat på latsidan. Eller rättare sagt jag har letat material som kan passa och skrivit ner allt för att komma ihåg! Jag lämnar inte något åt slumpen eller till sen för det ska ju vara klart den 26/11. Känner stressen!!!! Näe jag ska inte stressa! jag ska lugnt ta en dag i taget och mening för mening ska v bygga upp vår text och det ska bli bra!

WISH US GOOD LUCK!

Ska ta en kopp thé, kika på tv en stund och sedan försöka sova. Jag måste bli bättre på att lägga mig! Jag vill börja simma på morgnarna. Då är tanken att jag ska upp vid sex. Simma en stund sedan komma hem och väcka barnen! Sedan jobba på med studier, skrivandet och sedan kanske ta en kort vila.

Jag känner att jag behlver lära mig gå upp tidigt samt att gå och lägga mig i tid. Det är nog bra för min kropp!

WISH ME LUCK AGAIN!


Vi hörs! Kramisar till er alla!


Av Saturnus - 18 oktober 2008 22:21

kvällen har varit lite tråkig. Jag älskar när jag och gubben får vara tillsammans en stund lite då och då. Tyvärr blir det aldrig en lördagkväll. Hag hatar att han alltid jobbar helger. Jo bättre humör än på dagen men inte på topp direkt. Har spenderat kvällen med 6 ungar. Vi har tittat på Stjärnor på is samt Svensson, Svensson. Jag älskar ju att titta på Svensson Svensson men det är ju något jag delar med gubben. Han älskar det serien. Oh nu saknar jag honom igen! Fasiken jag måste börja hitta på saker! Jag behöver vuxet sällskap. Så är det bara! Kanske man ska ut o ta sig en redig fylla. Dansa lite och bara vara! Jag älskar mina ungar men ibland vill jag också få vara ledig!

Imorgon är det dags att ta tag i handbollsförälderansvaret. Ska stå i cafeterian och dotra mi ska torka golv!! Bra att de har saker att göra. Nästa vecka är det match igen! Det tycker jag däremot är superkul att titta på!!!


Ja lite positivt iaf. Kanske dyker jag upp igen innan läggdags. Lovar inget men det finns alltid saker att skriva om!

Hej svejs!

Av Saturnus - 18 oktober 2008 15:14

... ja då är det dags att kratta upp dem! Åh vad härligt väder. Önskade att gubbe skulle komma ut o hjälpa mig men tji fick jag! Han hade fått ett telefonsamtal och drog iväg med för att köpa bil med en kille. Jag krattade och krattade. Tills slut har jag krattat slut på axeln. Min axel som varit relativt ok ett bra tag. Inte nu längre. Är man dum så är man. Jag ska se till att gubben köper en sån där lövsug! Kan ingen hjälpa mig så ska jag ha en sån!

Är just nu hungrig och irriterad och ska gå och lägga mig! Orkar inte engagera mig idag. Ingen annan gör ju det! Jag skulle inte gått ut idag och krattat löv. Skulle kanske väntat till våren!!!

Vi får se om jag även måste laga maten! Jag tänker inte göra det! Hah!

Vilken munter blogg det vart!!!  NOT!

Hoppas jag är på bättre humör ikväll!

Av Saturnus - 18 oktober 2008 00:19

Det är nog ett av det bästa man kan ha efter familj så klart. Ibland kan dock vänner vara bättre! Missförstå mig rätt! I mitt fall är det inte så men i många andras fall är vänner viktigare och bättre än de egna! Detta får ni tolka hur ni vill!


Vänner är iaf bra att ha! Ibland kan de säga saker som gör att man själv ser klarare på saker och ting. Ibland vill man ju som människa se det goda eller det dåliga i saker och ibland fastnar man i det. Då är det bra med någon som inte är situationen för nära och kan ge en råd!


Har idag träffat en av mina vänner! Det är lite jobbigt att se att det hon vill ha utav livet inte riktigt finns där. Jag kan inte hjälpa henne och det är lite frustrerande. I detta fall finns det inte något jag kan göra. Men jag stöttar henne och lyssnar när hon vill prata! Det är så det ska vara. Hon gör det samma för mig! Jag kan berätta allt och hon förstår och ger mig sin syn på saken. Det är guld värt. Nu är det inte bara hon som står mig nära men eftersom jag träffat just henne idag blev det naturligt att skriva om henne!


Vänner ska man vara rädd om! Jag önskar bara att jag hade mer tid över för mina vänner. Det är en sak som kommer att vara viktig för mig när jag äntligen är klar med mina studier. Det finns även annat som jag ska prioritera när jag pluggat klart. Barnen, mannen, huset osv.


Jag vill leva la dolce vita AHA!!


Nu ska jag ta en dusch! Mitt i natten men orkar inte göra det på morgonen så det blir nu!


Sedan ska jag sova så sött!

Natti natt!

Ovido - Quiz & Flashcards